Min jacka!!!!??

Uhh var inte på partyhumör idag! Ont i fötterna (mest i vänstra - den är till och med lite svullen!) och allmänt bläh.

Men men, hade det rätt trevligt ändå. Humöret gick upp lite när vi kom ut på krogen (Time Out) men sen satt jag mest och klagade över hur trist det blivit där. Ingen uteservering längre... blir mycket mindre utrymme = mindre folk. Kändes så litet och trist ..

Sen när jag skulle hem lämnade jag min nummerbricka i garderoben (japp de har börjat med garderob nu på hösten - 20 kr som man egentligen inte vill lägga ut) och fick jackan. Jag hade den på armen och jag och Zandra gick en bit, sen frös jag och började ta på mig jackan. Knäppte den... och kände "det här är ju inte min jacka!!" Så jag sprang tillbaka till Time och sa det till garderobstjejen. Men min jacka hängde inte där!

Så jag började grina och tjata om att jag skulle ha ersättning för min jacka. De har faktiskt ingen skylt där det det sår "vi anvsvarar ej för förvunna ägodelar" så jag förväntar mig givetvis ersättning.

Hon hänsvisar mig till någon annan i personalen, jag fick prata med bartendrarna. Jag står där och gråter och nästan skriker för jag är så förtvivlad! Har ju redan blivit av med en jacka i somras, på Åland! Jag har liksom inte råd att köpa ännu en jacka!

De tar mitt namn och nummer men jag är skeptisk. Min jacka är snygg, inte fan kommer tjejen som fått fel jacka komma tillbaka när hon har fått en sån fin jacka!

Då frågar bartendern om jag kom dit ensam ikväll. Kanske har min kompis min jacka.
Neej, jag kom ju inte ensam. Så jag ringer Zandra... ber henne bestämt att genast kolla vad det står inne i jackan. Hon är inte särskilt glad över det, hon tror ju att hon har sin egen jacka. .... "Cubus står det i den" .. och hon har köpt sin jacka på en marknad så inte fan ska det så Cubus i den då!

Så då har hon min jacka. Och jag har hennes. Jag ber om ursäkt till de på Time och skäms ihjäl!
För inte hade jag tänkt att det var så enkelt att min bästa kompis har min jacka!

Så nu har jag min jacka. Tack och lov!

Gjorde ett videoinlägg till nyss... men nä, det kommer jag inte lägga upp. Känner mig för ful :P

Gonatt!

Postat av: Emilia

Haha men åh! :P

2009-10-03 @ 14:07:56
URL: http://nejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback