Premiärtur med cykelvagnen!

Ok, jag tog alltså cykelvagnen till dagis imorse. Det gick faktiskt jättebra! Ella satt hyfsat bra, Evelina satt verkligen jättebra i den, jag kom in i hissen på dagis utan att behöva montera bort störtbågarna (måste jag göra för att komma in i hissen hemma), samt in genom deras dörr. 
 
Jag spände loss Evelina, tog av henne jackan och sen tjatade hon om att jag skulle ta av henne skorna. Så jag tog av henne skorna och sen rusade hon iväg! Haha jag var tvungen att springa efter henne för att säga hejdå! Hon trivs verkligen på dagis :)
 
Sedan promenerade jag med Ella i cykelvagnen till stan. Det funkade bra. Väntade i stan typ 50 minuter tills allt öppnade och tog sen en tur in på Clas Ohlson (Ella ville mest vara i famnen dock). När jag skulle ut genom kassan fick jag möblera om hos dem för att komma ut, cykelvagnen var lite för bred :P
 
Efter det gick jag tillbaka till cykeln som jag parkerat vid dagis. Nu började det krångliga. Fick vika fram dragarmen igen genom att luta bak cykelvagnen så mycket att jag nästan var rädd att den skulle tippa helt bakåt, Ella var i liggande ställning. Sedan fick jag skruva loss framhjulet och skruva fast dragarmen i min cykel. Sedan satte jag på Ella hjälmen och det tyckte hon inte om. Men, det funkade hyfsat och jag cyklade iväg till Netto. 
 
Vid Netto parkerade jag cykeln, fick skruva loss dragarmen från min cykel, skruva fast framhjulet och ta av Ella den hemska hjälmen. 
 
På Netto fick jag trycka mig fram mellan lastpallar och flytta på dem för att komma igenom butiken! Sjukt trångt! 
 
Jag kom utan problem igenom kassan i alla fall (men hade de haft kassa 3 öppen istället, så hade det varit fysiskt omöjligt, inte ens syskonvagnen får plats där).
 
Okej. So far so good. Väl ute fick jag återigen skruva loss däcket, skruva fast dragarmen i min cykel och sätta på hjälmen på stackars Ella. Cyklade iväg och jag bara hörde henne skrika där bak.
 
Till slut stannade jag ungefär vid Hemköp för att försöka lugna ner henne. Min plan var att ta av henne hjälmen och promenera sista biten. Hjälmen satt snett och hela hon satt inte speciellt bra alls. Jag tog av henne hjälmen men hon bara fortsatte skrika. 
 
En gubbe kom fram och frågade om hon tyckte om att åka. "Nej, hon avskyr det!" svarade jag. "Jaha, jag tänkte det var tvärtom!" Han trodde väl att hon skrattade och inte grät :P Så samtalade han med mig en stund medan jag tog upp henne ur vagnen för att lugna ner henne. Sedan gick han.
 
Till slut lugnade Ella ner sig, men så fort jag skulle sätta henne i vagnen igen så fick hon typ panik och skrek. Så jag fick försöka leda cykeln samtidigt som jag höll henne i famnen! Till slut insåg jag att det inte går eftersom jag snart skulle upp för den branta uppförsbacken här borta hos mig. Så jag fick spänna fast henne i vagnen igen trots skrik. Då välte min cykel! Men cykelvagnens dragarm är så himla smidigt byggd att cykelvagnen stod kvar alldeles stabilt :) Jag promenerade hela vägen hem.
 
Väl hemma parkerade jag cykeln. Skruvade loss dragarmen från cykeln, skruvade på framhjulet igen och sedan var det dags att montera loss störtbågarna för att komma in i min hiss! Och shit vad svettigt det var! Det ville sig inte alls till en början, men till slut fick jag loss dem. Krånglade in genom porten och precis då möter jag grannen som sitter i en såndär stor specialrullstol och hans personliga assistenter (eller vad det nu heter)! Bara att backa ut igen. 
 
In i hissen, in i lägenheten, ur med Ella. Amma Ella. Nu sover hon i min famn!
Ska försöka lägga över henne i sängen så jag får äta lunch. Det borde hon också göra men hon är nog lite för trött för det!
 
Om 2 timmar ska jag vara på dagis igen, för då ska Evelina hem. Jag tror att jag kanske promenerar dit med barnvagnen istället?! :P
 
Min cykelvagn heter förresten Trollkärran 3 i 1 (fast jag anser det vara 2 i 1, vet inte vad den tredje funktionen skulle vara för något?) 
 


Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback