Trött mamma

Vad trött man är om dagarna som ensamstående småbarnsmamma!
 
När ögonen går i kors så finns det inte så mycket mer att göra än att sova för att kunna fortsätta med dagen - men det är ju inte alltid det går när man har två små som härjar omkring! Man får göra sitt bästa i alla fall.
 
Jag måste dammsuga varje eller varannan dag för att det ligger smulor, gruskorn, torra löv, kattsand, damm, katthår m.m. på golven hela tiden! Sen måste jag moppa åtminstone 1 gång i veckan, helst oftare, för att barnen kletar runt på golven också.
 
Städa! Köksbordet måste förstås torkas, det är alltid två stora fläckar framför barnens plats typ (eller ja, Ella äter inte alltid själv utan blir oftast matad än så länge). Deras stolar måste torkas. I princip hela lägenheten måste städas 1-2 gånger om dagen, alltså plocka undan grejer och så.
 
Här har vi ett exempel. Bilderna är tagna ca 12:30 på dagen så det är ju ganska tidigt!
 
 
 
Jag försöker städa undan när de sover middag, vilket de ju tyvärr oftast inte gör samtidigt! Så ibland kanske jag bara plockar det värsta då. På kvällarna plockar jag undan allt innan jag går och lägger mig :)
 
Då ser det ut ungefär såhär!
 
 
Men vet ni vad? Jag klagar inte :) Jag tycker om att städa! Jag är bara lite trött på att vara trött jämt ;)
 
Och nu på torsdag tar min föräldraledighet slut ... Då är det jobbet som kallar... Vill inte :(
 


Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback