Det här med att laga mat själv...

... är inte alltid så lätt!
 
Fram tills idag har det gått bra för mig faktiskt! Men idag skulle jag göra stuvade makaroner och köttbullar. Inte så avancerat ju. Har ju till och med gjort Lasagne själv som är mer avancerat (och dessutom gör jag samma sås till båda rätterna)!
 
Det började bra. 
 
Sen... gick det inte lika bra.
 
 
Det började med att jag öppnade fel sida av locket på oregano-burken. Jag som kollade riktigt noga att jag öppnade den med små hål och till och med gensast började skaka jättekraftigt för att det skulle komma ut lite mer på en gång. Men, jag hade ju öppnat i fel ände, så det bara öste ner oregano på köttbullarna! Jag skakade ju extra hårt dessutom!!
 
Sen vispade jag såsen med min jättetjusiga gröna visp från IKEA, som jag berömt så mycket för att ha en bra konstruktion som gör att vispen inte lossnar från sitt fäste. 
 
 
... Men tji fick jag! Det kunde den visst! Lätt att fixa, men inte när det är kokhet sås på :)
 
Och sen upptäckte jag att såsen dessutom bränt i botten!
 
 
Jag skrattade mest åt eländet och var glad över att barnen åtminstone var glada och inte skrek och gnällde medan jag lagade maten ;)
 
Och vet ni vad, efter att ha sköljt av köttbullarna lite så blev maten god i alla fall :)
 
 
För övrigt fick jag en kram av Evelina idag igen när jag lämnade henne på dagis. Så fort vi öppnade dörren till dagis imorse så kikade hon in och ropade "Heeej!" till alla där inne :) Så himla skönt att hon trivs!!
 
Efter att ha lämnat Evelina på dagis fick jag och Ella skjuts hem av deras faster Simone som följde med upp och tittade på några resväskor som hon tänkte låna utav mig. Det blev en kaffe och lite skitsnack, trevligt!
 
Och efter jag hämtat Evelina från dagis tog jag och barnen en liten sväng på stan, jag hittade ett litet bamseträpussel till Evelina och så sålde de gosedjur för ta 2 betala för 1 (kostade 10kr/st), det blev några som låter och några figurer från Bamse :) Det var inte meningen att allt skulle handla om Bamse, det bara blev så haha!
 
Idag har jag haft riktigt ont i huvudet nästan hela dagen. Tog Alvedon till frukost och Treo till lunch, sen till "mellis" tog jag Ipren som äntligen kom med posten (oroa er inte, jag åt mat till alla måltider också ;)).
 
Det gick över till slut men nu börjar det komma lite igen, men det är nog bara för att jag behöver sova!
 
God natt!


Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback