Feber?

Från vardguiden.se:

[början på citat] Feber är ingen sjukdom utan ett tecken på sjukdom. Den normala temperaturen varierar från person till person men brukar ligga mellan 35.6 och 38.2 grader Celsius. Vad som är feber för en person kan vara normal temperatur för en annan.

...

Som feber hos vuxna räknas över 37.5 grader på morgonen eller över 37.7 grader på kvällen. Mer än 39 grader brukar man kalla hög feber hos både barn och vuxna.[/citat slut]


Så... Om jag normalt har 36 i temp (komma nånting, alltså kanske 36.5 - minns inte riktigt) och nu har 37.1 har jag feber då? Jag känner mig febrig! Såhär känner jag mig när jag har "riktig feber", alltså 37.5  .. röd och hettar om kindera, lite svag och irriterande huvudvärk och lite lätt förvirring och svaghet. Samt varm panna förstås.

Då har jag väl feber? Eller? Eller är feber 37.5 hos alla? Citatet motsäger ju sig själv :/
Dessutom är det kväll, så egentligen ska tempen va ännu högre.

Men ja, det känns som feber i alla fall :(


Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback