Mitt namnbyte

Det var den 8:e november 2006 som jag opererade näsan.
Jag kände att jag hade chansen att "börja om på nytt" och eftersom jag velat byta mitt namn ganska länge så bestämde jag mig i början av december att jag ville heta Adeline.

Mina förnamn har alltid varit Ann-Helén Adeline. Men när jag var 5 år gammal tjatade jag på mina föräldrar att jag ville heta Marie i stället! Till slut gick de med på det, men de la till det som ett andranmn bara, så mitt namn blev Ann-Helén Marie Adeline. Tilltalsnamnet var alltså fortfarande Ann-Helén.

Men som sagt, i början på december 2006 gick jag till skatteverket i samband med att jag bytte bank från Tanumshede (där jag bodde en gång i tiden) till banken här i Eskilstuna. På skatteverkat sa jag att jag ville byta tilltalsnamn och ta bort "Ann-Helén". Men att ta bort det namnet skulle ha kostat mig eftersom "Marie" lades till när jag var yngre (man får göra en ändring gratis i livet). Så då bestämde jag att behålla Ann-Helén men bara byta tilltalsnamnet till "Adeline".

Så gick det till. När jag klev ut från skatteverkets dörrar, hette jag Adeline och hade börjat en ny och bättre fas i mitt liv :)
















Den här bilden använde jag till mitt nya id-kort. Då hade jag opererat näsan, bytt namn, bytt bank och fått mina allra första syntetdreads iflätade!

Jag ser inte ut precis sådär längre, bilden är ju tagen i nov-dec 2006 och näsan har ju utvecklats lite sedan dess förstås. Dessutom har jag snyggare ögonbryn nu för tiden ;)
Trackback