Djuren i orgeln

Idag gick jag, Ella och Evelina och lyssnade på "Djuren i orgeln" i Klosters kyrka. Det var sång och lite dans och så hade de klätt ut sig till olika djur och hade massa gosedjur på orgeln och på ett bord som de hade med i sångerna (alla sånger handlade förstås om djur). Barnen kunde ta på sig djurmössor eller djurmasker om de ville, Evelina fick en getingmössa :)
 
Evelina satt mest tyst och tittade åt andra hållet, samt ville komma upp i mitt knä lite då & då. Ella ville inte sitta stilla så ibland böjde hon sig som en ostbåge. När jag tog fram telefonen för att ta kort så ville Ella ha den och när hon inte fick det började hon gråta. Typiskt. Men då tröstade storasyster Evelina henne genom att krama om henne, kind mot kind, de var så söta och jag önskar jag hade fått en bild på det. Hon lyckades faktiskt få Ella att sluta gråta :)
 
Ganska dåliga bilder då de är tagna med min iPhone 4S som jag har nu när 5S är trasig.
 
Utöver de två som är utklädda där så hade de en björn och en hare också ^^
 
 
 
Vi struntade i att fika och så gick vi och handlade på Hemköp. Lite krångligt med en syskonvagn, var plockar man i varorna liksom? Jag tog en helt vanlig korg i alla fall, som jag lyckades balansera mellan Evelinas ryggstöd och styret, men sen blev det för tungt, så jag fick sparka korgen framför mig samtidigt som jag körde vagnen igenom halva butiken :P Men det gick bra :)
 
Sen fick Evelina bli hämtad av Gustav och följa med när han hämtade Viktoria på fritids. Hon blev säkert glad över att få träffa sin storasyster lite!
 
Nä nu ser jag alldeles för mycket dubbelt (vilket jag förövrigt ska kolla upp då glasögonen inte avhjälpte det problemet, har fått en remiss till ögonläkare men väntetiden är ca 3 månader. Min optiker rådde mig att ringa och höra med dem om jag kanske bör träffa en ortoptist också/istället, då jag ser dubbelt i höjdled och inte sidled, vilket är ovanligt!)... Så nu är det dags för sängen! 
 
God natt!
 
 


Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback