Veckan som gick

Hmm.. måndag minns jag inte så mycket av. Vad hände då egentligen? Frågade Christian nu också, men han vet inte heller :)

Tisdagen minns vi inte heller.. haha. Jaja!

Vi kan hoppa över onsdag också för jag vet inte vad vi gjorde då heller :P

Nu börjar det roliga! I torsdags började jag planera fest. Eller ja, jag ville att vi skulle ha en fest hemma hos oss. Jag hade väl nämnt det för Christian tidigare i veckan så han var inte helt ovetandes om detta. Så, på torsdagen skrev jag ett inlägg på Magnus hemsida (som består av en gästbok som vi vänner kluddar i) om att jag ville ha fest, och kollade om några fler var på. Det var några som var på så jag bestämde att den skulle hållas på lördag!

fredag städade jag och Christian lägenheten. Jag passade på att tvätta (nästan) alla fönster dessutom! Kände mig sjukt duktig... Problemet, som jag inte insåg då, var att jag gjorde detta i bara nattlinnet. Oh well... Fönstrena blev rena på alla sidor och lägenheten blev städad och dammsugen.

Runt 17-18-tiden kände jag mig sjukt trött och la mig i sängen för att vila en stund. Då kände jag även att jag hade lite ont i halsen, vilket jag tyckte var väldigt konstigt. Började känna mig sjukare och sjukare och bestämde mig för att sova en  stund.

Runt 20.30 på kvällen kom mamma, syrran och syrrans kompis Blanca hit. Mamma hade med sig två kassar med frukostvirke och lite annat smått och gott. Dels för att Blanca och Emilia skulle sova här en natt, men även för att vi saknade lite saker här hemma :) Vi blev glada!

På lördag gick vi tjejer upp vid kl 9 på morgonen eftersom vi hade planerat att Emilia och Blanca skulle modella mina kläder som jag vill ha sålt. Jag kände mig otroligt krasslig och svag och tjejerna ville helst bara göra sig i ordning och dra till stan, så fotograferandet fick vänta. Jag gick och la mig igen och tjejerna åt frukost, duschade och sånt och drog sedan.

Jag tror att jag vaknade runt 12.30-13 nånting igen.. Mamma ringde i alla fall strax efter 13 och berättade att tjejerna var klara på stan och att de alla skulle komma hem till mig om 5-10 minuter. Jag väckte Christian.

Mamma kom först, en stund efteråt kom Emilia och Blanca. Emilia hade shoppat för 800-900 kr tror jag det var... Och Blanca hade shoppat för.... 3000 kr!! :O Helt galet. Inte ens jag har handlat kläder för så mycket pengar vid ett tillfälle. Men, hon bor ju på Åland och det går inte direkt att shoppa där, så...

Tjejerna fick kolla på kläderna jag ville sälja, och välja ut vilka kombinationer de ville ha på sig, vem som skulle ha vad osv.. Under tiden snackade jag lite med mamma och sen började hon diska och tömma/fylla diskmaskinen och sånt :P

Sedan ägnade jag en ynka halvtimme till att fotografera tjejerna med mina kläder. Det blev ganska dåliga bilder (mest vitbalansen som var helt off), men vi hann inte så mycket eftersom de skulle hinna till Tuna Park innan det stängde också. Så bilderna får duga.

Efter fotningen gjorde jag mig iordning supersnabbt och följde med ut till Tuna Park (mamma körde) och lämnade av tjejerna. Jag och mamma gick in på coop forum där jag köpte en sprite och lite nudlar - måste ju vara förberedd inför vår fest. Folk brukar alltid bli hungriga på natten när de druckit, så jag tänkte att man ju kan bjuda på nudlar då! Förutom att mamma betalat typ allt under tiden hon varit här, så gav hon mig några hundralappar också.. Är ju så pank, så det uppskattades verkligen! Tack mamma! :)

Efter att vi hämtat upp tjejerna igen drog vi alla hem till mormor och morfar och åt. Jag fick knappt i mig någon mat.. och det var inte för att det var samma vanliga smaklösa kyckling med blött ris, utan för att jag var sjuk. Fick i mig lite kaffe och en giffel efter maten som jag knappt rört i alla fall.

Hos mormor skrev jag dessutom ut min arbetsansökan, eftersom min skrivare här hemma typ inte funkar längre.

Detta blir ett väldigt detaljerat inlägg om helgen märker jag.. men vafan, nu skriver jag i alla fall!

Efter maten körde mamma mig till ICA, jag sprang in och köpte hårfärg och ett frimärke. La arbetsansökan på lådan och sprang ner till bilen igen. Sen körde hon hem mig. Hem ljuva hem. Jag minns inte exakt, men jag tror klockan var närmre 18 då redan. Ändå slappade jag runt och kände mig inte alls stressad även fast vi sagt att festen börjar vid 20. Ovanligt, faktiskt! Till slut började jag i alla fall städa upp lite som vi missat dagen innan, och sen färgade jag löshåret som Emilia gav tillbaka till mig eftersom hon inte använder det. Efter det färgade jag mitt eget hår och sen hoppade jag in i duschen.

Jag hann till och med torka håret, sätta i löshåret och sminka mig innan några gäster kom! Sminkade mig visserligen inte alls mycket den här gången, kände att jag inte orkade göra det.

Festen får jag berätta om i ett annat inlägg, känner att detta blir sjukt långt annars. Eller det kanske redan är det? :D

I vilket fall som helst, när jag vaknade andra gången på söndagen kände jag mig nästan frisk. Synd att det inte höll i sig bara... Mera kommer i andra inlägg, nu får jag nog börja runda av det här... Känner att ingen annan än min syster (om ens hon) kommer läsa detta monsterinlägg ;P

Postat av: Emilia

Haha, jodå jag läste allt! ;P Men du måste berätta om när "släkten" kom, haha! Vet inte så mycket om det, så du bara MÅSTE berätta! ;)

2009-03-24 @ 09:11:16

Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback