Bilder från Åland!

Nu tänkte jag äntligen visa lite bilder från Mariehamn. Jag var där 2-5 juni samt 22 juni t.o.m 13 juli!
Alla bilder är från den senare perioden när jag var där lite längre.





En dag när jag och mamma var på väg till jobbet så såg vi en liten bambi! Den stod helt stilla vid cykelvägen när vi först såg den långt ifrån. Vi kom närmre och till slut satte den sig på knä. Jag ville se hur nära jag kunde gå, och jag stod MAX en meter ifrån den, om ens det, innan den blev skrämd av en lastbil och sprang in i skogen. Efter det gick jag i dikena och kollade om bambins mamma kanske låg skadad nånstans, men hittade ingen mamma. Hoppas den överlevde och mår bra <3 Den var så söt!



Första glassen på första strandbesöket :)




Fredag den 26 juni hade vi lite "beachparty" med jobbet. Vi grillade, badade och drack vin på stranden.





Senare samma kväll promenerade jag, mamma och pappa till Pub Niska, som är ett jättemysigt ställe där de använder fraktlådor som stolar/bord! Såg en halvrolig skylt på vägen dit. "Sakta fart". heh..






En dag på jobbet såg jag ett vuxet rådjur stå och äta gräs precis utanför mitt kontorsfönster!




Jag och Emilia var på stan och provade kläder, jag köpte bältet men inte tröjan/tunikan/klänningen (vad heter plaggen nu för tiden? :P)



Denna klänning köpte jag däremot. I kombination med bältet är det jättefint!



Och så våra dagens outfits såklart ^^



Sedan köpte vi glass i glasskiosken som jag arbetade i en kväll/natt (efter det gick jag aldrig mer till det extrajobbet)


Vi blev lite barnsliga och lekte lite i en lekpark också ^__^
Älskar bilden! Tagen i farten, jag sitter mittemot Emilia i en såndär rund trampcykel-sak, och det gick rätt fort kan jag säga :)






Vi åt ärtor hemma.



En dag åkte mamma, syrran och jag till ett ställe för att klättra i berg och titta på en liten grotta. På vägen dit hittade vi smultron, harmynta och blåbär! :)









Vi klättrade upp till Utsiktstornet och tog lite bilder på varann. (Emilia lånar mitt nya fina pärlhalsband :))


Emilia är så söt på bilderna så jag måste lägga upp dem. Jag ser ut som ett mongo :D



Massa stenar, som en gång varit havsbotten.. Tänk, vi är högt uppe på ett berg, och det har varit havsbotten en gång i tiden! Knäppt.
Trackback