Partyparty

Jag lovade ju min syster att berätta om helgen när vi hade fest hemma hos oss. Förr-förra helgen tror jag det blir.

Festens starttid var kl 20 men det var ingen som kom då... som tur var! Jag var inte ALLS klar och stod i duschen nämligen :P

Jim var den första som kom. Och ett tag verkade det nästan som om ingen annan skulle komma heller. Till slut ringer det på dörren... Jag springer och öppnar i tron att det är Jussi, men då står där en tant som säger "Jag hörde att ni hade fest! Får jag komma in eller?". Jag står där lite förrvirrad och tanten börjar gå in i vår lägenhet medan jag backar in för att släppa in henne. Jag är förrvirrad ett bra tag. Mina första tankar när jag såg henne var "Öh.. Vem är det där? Jag känner igen henne men vem är det egentligen? Någon granne som vill festa eller? Vad konstigt...."

Till slut kopplar hjärnan! Det är ju min mammas kusin Outi! Jag är typ i chocktillstånd och står där med ett fånigt leende när det plötsligt ringer på dörren igen.. Jag känner mig lättad "äntligen kommer Jussi" och ursäktar mig och går och öppnar dörren. Då står ... MAMMA och min MOSTER där!! Alla skrattar och jag skrattar nog ganska nervöst och mer panikartat än vad de gör :P

De tränger sig på i alla fall, och ska "festa med oss" ... haha. Där får man för att man berättar för morsan att man ska ha fest! :P



De undrar allihopa var festen är.. Det är ju bara vi och Jim... hahaha.
Efter lite attacker på Christian och utfrågningar om honom och om oss så verkar Outi nöjd. De tar helt över vardagsrummet och Jim och Christian blir rädda och avbryter sitt spelande och gömmer sig i datarummet... hahaha!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Går mellan vardagsrummet och datarummet och försöker liksom komma på vad jag ska göra :P

Efter en stund flyttar "tanterna" (kommer inte på nåt bättre samlingsord för dem just nu haha) ut i köket så att Jim och Chrille kan fortsätta spela Streetfighter.

Och då pendlar jag mellan vardagsrummet och köket...

Till slut kommer Jussi, och han har med sig Johan. En stund efter så springer mamma, moster och Outi ner till bussen, så där blev det hejdå... de hade ändå hunnit dricka upp minst 25cl salmiakkishots :P Sen ringer Christian Sörensen och ber mig komma ner och öppna (han vet tydligen inte att vår portkod är imba och funkar dygnet runt). Alla blir skitglada men förvånade över att han kommer. Yesyes, vi är nöjda. Sen kom Magnus. Och så lyckades jag få hit Christian Norstedt också! Han hade med sig sin kompis Nadya som jag tycker var jättetrevlig :D

Folk verkade ha kul, jag vet inte riktigt om jag kan påstå att jag hade jättekul själv, kände mig så sjuk så det var lite jobbigt. Alltså, trevligt hade jag verkligen... Kul med de som kom och trevligt att träffa Nadya. Det är ju inte som att jag hade tråkigt.. Det var mer som att det var jobbigt bara :/

Varje gång jag gick på toa så lutade jag huvudet mot byrån.. och inte för att jag var full, utan för att jag kände mig sjuk och hängig!

Så vid 2-tiden, när Magnus, Christian S, Jussi och Johan var kvar, så gick jag och la mig. Jag sa åt dem att de gärna får stanna men att jag måste verkligen sova om jag ska kunna bli frisk.

Det slutade med att de satt och pratade (skrek, egentligen, ni vet ju hur det är när man är onykter) och diskuterade väldigt livligt ända till typ 6 på morgonen. Christian (min Christian) ville gå och lägga sig för längesen men lyckades inte få hem dem :P Stackarn..

Magnus låg och sov i soffan.

Jag vaknade flera gånger och jag hörde killarna hela natten. Jag hade stängt sovrumsdörren, men det funkade ju inte riktigt eftersom katterna vill in och ut heeeeeela tiden! :/

Till slut lyckades Chrille få iväg dem, de väckte Magnus och äntligen blev det tyst :P

Men, jag är glad att folk tycks ha roligt på våra fester, även om det oftast inte är så mycket folk de gångerna vi väl har fest. Så, man får ju tacka för den här gången :)



Postat av: Emilia

Hahaha! Och mamma blev sminkad av mig o Minna av Outi (Outi var redan sminkad :P). Det var riktigt kul när de berättade för mig o Blanca att de skulle till er fest!! Hahaha!

2009-04-03 @ 21:29:18

Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback