Halsont

Ringde kl 10.00 till läkarmottagningen. De ringde upp 11.50 och en jobbig (ja, han var faktiskt skum och jobbig) doktor pratade med mig. Sen fick jag veta att det inte fanns några tider kvar, så jag skulle ringa igen efter 17.00 då jouren tog över.

Så jag ringde typ 17.09  och fick då veta att de skulle ringa upp mig 20.15 ... Då blev jag riktigt förbannad. Hur kan de låta en patient vänta från klockan 10 på morgonen till klockan 20 på kvällen? Helt sjukt!

Så jag tänkte att det vore kanske bättre att gå till distriktsjouren och sätta sig där och vänta, så som man gör på akuten. Som tur är mormor i stan nu så hon skjutsade mig först till ICA där jag hämtade ut min jacka och mina dvd-filmer och handlade mat och kattsand.

Sen åkte vi till distriktsjouren och jag behövde inte vänta särskilt länge. De tog blodprov, tempen och stoppade en stick i halsen för att ta ett prov där med.

De hittade ingen bakterie, så jag har ett virus, tyvärr!!!
Det enda läkarn rådde mig till var att ta det lugnt, dricka mycket ljummet, kanske ljummet honungsvatten, äta halstabletter och köpa Strepsils eller Mucoangin.

Så vi åkte till apoteket vid sjukhuset (det enda som har öppet efter 19.00) och jag köpte Mucoangin, vilket ska vara bedövande...
Och , haha, det kan man ju lugnt säga att det är. Jag kände knappt min hals ett tag! :P

Får hoppas att jag hinner bli frisk till den 8:e nu bara då.......




halssaker

Postat av: Millan

BLI FRISKIS NU DÅ :(

2006-11-03 @ 22:02:42
Postat av: Marie-Louise Sandberg

Hej!

Vad kul att du har provat Mucoangin och att det hjälpte. Jag försöker komma i kontakt med Mucoangin konsumenter. Om du har lust kan du ringa mig på 0709-147050.

Med vänliga hälsningar


Marie-Louise

2007-01-17 @ 11:19:36

Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback