Livet med en jobbig dator

Hej!

Tänkte bara skriva ett snabbt meddelande så att ni vet att jag fortfarande lever och så!

Jag har haft massa strul med min dator.. Först slutade min hårddisk fungera och när vi försökte fixa felet (för det ska gå att fixa, hårddisken har nämligen inte krashat utan bara slutat fungera) så gick det inte. Så då satte jag i Emilias gamla 40GB-hårddisk. Det fungerade att installera windows på det och så, men när jag skulle inbstallera World of Warcraft så gick det inte.

Efter att ha rensat hårddisken så gick det till slut att installera vanliga WoW och sedan TBC, men inte WotLK!
Så det blev en ominstallation av windows, formateringen av partitionen och en reparering. Men det fungerade fortfarande inte.

Sedan hittade jag en gammal IDE-hårddisk (jag använder numera nyare SATA-hårddiskar som arbetar väldigt mycket snabbare än gamla IDE-hårddiskar) som jag satte i datorn. Men då ville inte moderkortet att jag skulle ha i den hårddisken tillsammans med min dvd-rom, så jag fick välja mellan dem.. Och då blev det förstås hårddisken. Allt verkade fungera, windows fanns redan installerat och till och med WotLK fann på den (det var Christians gamla hårddisk), det enda jag behövde göra var att patcha upp spelet.

Men efter ett tag började WoW krascha och sedan krashcade Firefox och inget verkade vara som det skulle. Och jag kunde ju inte installera om windows eftersom dvd-romen var avstängd.

Så till slut klurar vi ut att man måste göra dvd'n till Slave och hårddisken till Master. Så då gör jag det... Gör om gör rätt.....
Och nu har jag både dvd och hårddisk! Wiie!

Har precis installerat om windows, ska bara installera ljuddrivrutinerna och sedan ska jag installera WoW igen.... usch, det tar så lång tid! Nu har vi hållt på med min dator i 3-4 dagar :( Hoppas jag år någon rätsida på det.... och att jag kan få min hårddisk lagad så jag får alla mina inställningar, min musik, och mina bilder tillbaka..... För de ska vara kvar inne i hårddisken nämligen.

Åh och justja, det fixade sig med game card, så ja, jag kan spela igen.

Postat av: josefine

svar: oj vad billigt! :D men tack för svaret :*

2009-05-05 @ 12:23:33
URL: http://josefinekarbin.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Köp en ny, köp en rosa!

2009-05-07 @ 10:33:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, jag lämnade inställningarna som dom var och sen efter ett par timmar så fungerade det :)

2009-05-07 @ 13:43:52
Postat av: Linn

Sv; Haha snuuusk :'D

2009-05-07 @ 21:49:17
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback