Tidig morgon

Imorse vaknade jag klockan 05:40!
När jag vände mig om så låg Christian där, fast han börjar jobbet 05:30. Så jag petade till honom så att han far upp.

Vid 06:00 stack han. Men han låste inte dörren! Så jag tassade upp och låste om mig och la mig i sängen igen. Men jag kände direkt att jag inte skulle kunna somna om... Och hade jag gjort det så hade jag sovit till 10, och det känns lite för länge.

Jag må ha varit pigg då, men nu är jag fan inte pigg alltså... känns som jag sovit för lite, vilket jag ju visserligen har också. Heh.

Gubben från HSB ringde på rätt tidigt, han verkade jätteförvånad över att jag var vaken! Haha!
Han kollade lampkontakterna i taket och han tyckte det verkade funka, så vi provade med två andra lampskärmar men vi fick inget ljus. Han förstod sig inte på problemet så han skulle ringa en elektriker i stället. Så nu väntar jag på samtal från en elektriker alltså.

Jag har ringt till Arena Personal och bett dem skicka arbetsgivarintyg. Pluspoäng till mig för det! Måste verkligen ansöka om A-kassa så fort som möjligt.

Och så till de hemskt dåliga nyhetera... En tant från Försäkringskassan ringde mig nyss (jag har ju varit sjukskriven i 2 månader) och sa att jag inte kommer få några pengar ifall jag inte inom 2 veckor skickar jättebra intyg och sånt på hur sjuk jag var och så vidare. Men det är inget jag kan ordna.

Tydligen så var det nåt problem med läkaren jag träffade, hon var vikarie eller nåt, och har tydligen gjort nåt fel (sånt kan ju inte jag veta, jag litar på läkare). Och så var jag inte inskriven på Arbetsförmedlingen under min sjukskrvning... För jag hade seriöst ingen aning om att jag måste vara det! Jag hade ju ett jobb, bara det att jag inte hade nåt kontrakt. Men ja, då är man tydligen arbetslös :/

Postat av: Linn

Sv; Hehe bra där!

Nu får du gissa resten också ;)

2008-11-11 @ 13:54:16
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

• Kommentarer med syfte publiceras ej!
• Tänk på att din ip-adress loggas!
• Det går inte att ångra en kommentar man har skickat, så tänk efter noga innan.
• Tack för att du kommenterar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (publiceras inte)

Hemsida/blogg:


Kommentar:

Trackback